Over het Weerter Mannenkoor

Het Weerter Mannenkoor is opgericht in 1966 en heeft een vliegende start gekend. Binnen vrij korte tijd ontstond een volwaardig koor dat licht repertoire en zwaardere werken op een prettige wijze mixte. Het muzikale niveau steeg met de jaren en gaandeweg werden met veel lef en ambitie grote projecten aangepakt. Wat te denken van de ‘Frithjof sage’ of ‘Carmina Burana’.
In eigen omgeving werden grote concerten uitgevoerd, b.v. met het Limburgs Symphonie Orkest en internationaal bekende solisten. Concoursdeelname werd niet geschuwd waarmee bewezen werd dat het koor in zijn beste jaren met de landelijke top kon wedijveren.
Ook werden er regelmatig concertreizen ondernomen naar o.a. Polen, Hongarije, Malta en Wales en daarbij kwamen aansprekende prijzen mee naar Weert. Op die manier raakte de prijzenkast aardig gevuld. In de laatste decennia verwierf het Weerter Mannenkoor brede bekendheid met het Russisch-Byzantijnse repertoire.
Het koor beheerst een breed scala aan muziekgenres, van klassiek en kerkelijk tot populair. In de loop der jaren zijn op allerlei muziekdragers vele werken vastgelegd en diverse cd’s zijn nog steeds verkrijgbaar.

Naast de ambitie om een zo hoog mogelijk muzikaal niveau te handhaven speelt het sociale aspect een grote rol. Zingen verbroedert en ontspant. De donderdagavond is voor de leden een wekelijkse muzikale inspannende ontspanningsavond. De ervaring leert dat nieuwe leden zich al heel snel thuis voelen en in een vriendenkring worden opgenomen. Het langdurige lidmaatschap van de meeste leden zegt voldoende.
Naast de actieve leden kan de vereniging rekenen op de steun van een uitgebreide supportersschare, waarbij het Beschermcomité en de Stichting Vrienden een vooraanstaande rol vervullen.
De eigen achterban en met name het Damescomité staat ook steeds paraat om daar waar nodig de helpende hand te bieden. Kortom; een vereniging met een hart!

Aspirant-zangers zijn altijd welkom voor een kennismakingsrepetitie.

WEERTER MANNENKOOR……………MEER DAN ZINGEN ALLEEN !!!!!

Bekijk de website: www.weertermannenkoor.nl
of Facebookpagina: weerter mannenkoor